Sık sık politik tartışmaların meydanı olan X, bu defa kendisini bir politik tartışmanın içerisinde buldu. Elon Musk‘ın bir gönderiye verdiği cevabın ardından, antisemitizmle suçlanan Musk ve platformu reklamverenlerini kaybetmeye başladı. Bu reklamverenlerden biri de Apple oldu.
X platformunda bir gönderide, Yahudi topluluklarının“beyazlara yönelik diyalektik bir nefreti” olduğu iddia edilmişti. Musk ise bu gönderiye “Asıl gerçeği söyledin” şeklinde cevap vermişti.
Ne olmuştu?
Bu cevabın ardından Musk, hem Beyaz Saray’dan tepki almıştı hem de Yahudi toplulukları, büyük firmaları X’te reklam vermemeye davet etmişti.
Apple, reklamlarını X’ten kaldırma konusunda IBM, Disney, Sony, Warner Bros. Discovery, Lionsgate ve Paramount Global gibi firmalara katılmış oldu. Gelen haberlere göre Apple, IBM, Amazon ve Oracle gibi büyük firmalar, reklamlarının aşırı sağ görüşlü gönderilerle aynı yerde yer almasını istemiyor.
Musk’ın tepki çektiği firmalar arasında X’in kendisi de var gibi gözüküyor. Platformun CEO’su Linda Yaccarino, “X’in bakış açısı, herkes tarafından yapılan ayrımcılığın durdurulması gerektiği konusunda her zaman çok açıktı -bence bu hepimizin üzerinde anlaşabileceği ve anlaşması gereken bir şey. Bu platforma sıra geldiğinde – X de antisemitizimle ve ayrımcılıkla mücadele çabaları konusunda son derece net olmuştur. Dünyanın hiçbir yerinde buna yer yok -bu çirkin ve yanlış. Tamamen durmalı.” ifadelerini kullandı.